Medlemskap

Vill du bli medlem?

För en anspråkslös medlemsavgift  får Du tillträde till vår angenäma verksamhet.
Genom att bli medlem samtycker du att dina uppgifter behandlas i samband med ansökan och medlemskap

Vi hälsar alla välkomna som vill se till att Bygård får finnas kvar som samlings- och festlokal. Likaledes hälsar vi folk välkomna vilka är intresserade av en god Vanda -gemenskap.

Medlemsavgifterna är nu 25 €

Årsavgift för samfundsmedlemmar enligt överenskommelse

Föreningar osv. kan bli samfundsmedlemmar och understödande medlemmar

Föreningen tar gärna emot donationer som är ägnade att säkerställa verksamheten och föreningslokalens fortbestånd.
Vill du arrangera ett evenemang som kanske intresserar vår medlemskår. Tag kontakt!

Hur?

Du kan ringa ordföranden Kia Lundberg-Kankare
tfn 040 6626 997
kiaviola@luukku.com

Det går också bra att fylla i fälten nedan samt klicka på "Skicka" så går Din medlemsansökan vidare och någon i styrelsen kontaktar Dig inom kort.

Skriv siffran 3 med bokstäver:

Föreningen

Föreningen bildades 1908 och 110-årsdagen firas med olika evenemang år 2019.
Föreningens historik är skriven år 2010.

Verksamheterna i föreningen har varierat under årena men nuförtiden cirklar all verksamhet runt vår föreningslokal, Bygård. Lokalen behöver mycket tid för att vi skall kunna hålla den i ordning. Till de egentliga verksamheterna kan vi nämna:

gubbdagis

körövningar

vinprovningar

teater

föredrag, teman

diskussionsforum

föreningsfester

Våra “gubbar” träffas under “skolterminerna” i fria och gemytliga former i lokalen för att över en eller flere kaffekoppar förbättra världen. Ibland med, ibland utan ett tema eller ett föredrag av en inbjuden gäst. Vid varje termins slut brukar gruppen göra utflykter, under senaste år bl.a. Ekenäs, Lojo.

2007 inleddes vinprovningsverksamheten i lokalen, formellt under en skild förening som är hårt knuten till TUF, Munskänkarna i Vanda. Ett gäng vinentusiaster möts regelbundet en gång varje månad (sept.-maj), vanligen på Bygård. Programmen består av en sakkunnig presentation av vinområden, druvarter och andra vinrelaterade ämnen med därpå följande avsmakning av viner. Vid mötena och provningarna är deltagarantalet oftast mellan
20-30 personer. Munskänkarna har en omfattande skolningsverksamhet och arrangerar resor till olika intressanta vindistrikt.

Vanda teaterförening har samarbetat och samarbetar med TUF. Teatergänget övar i lokalen och håller en del av sina föreställningar här under året.

Föreningen upprätthåller kontakten mellan medlemmarna och västra Vandas finlandssvenskar genom att hålla en eller flera fester under året.